عمل گرا

ساخت وبلاگ

جوانسازی پوست صورت با روش های مختلف 

جوان سازی صورت یک روش درمانی آرایشی (یا مجموعه ای از درمان های آرایشی) است که هدف از آن بازگرداندن ظاهر جوانی به چهره انسان است. جوان سازی صورت می تواند از طریق گزینه های جراحی و یا غیر جراحی انجام شود. روشها می توانند در تهاجم و عمق درمان متفاوت باشند. روشهای جراحی می توانند تقارن صورت را از طریق روشهای هدفمند و بازسازی صورت و تغییرات پوستی احیا کنند. روشهای غیرجراحی می توانند عمق خاصی از ساختارهای صورت را مورد هدف قرار دهند و نگرانی های موضعی صورت مانند چین و چروک ، سستی پوست ، افزایش فشارخون و جای زخم را درمان کنند.

روشهای جوانسازی جراحی (تهاجمی) صورت می تواند شامل لیفت ابرو (لیفت پیشانی) ، لیفت چشم (بلفاروپلاستی) ، فیس لیفت (ریتیدکتومی) ، بالابر چانه و بالابر گردن باشد. درمان های جوان سازی صورت غیر جراحی (غیر تهاجمی) می تواند شامل لایه برداری شیمیایی ، لایه بردار عصبی (مانند بوتاکس) ، پرکننده های پوستی ، تجدید لیزر ، تجویز مجدد نور ، فراوانی رادیوگرافی و سونوگرافی باشد.
فهرست

    1 ارزیابی بصری از جوان بودن صورت
    2 نسبت طلایی
    3 تأثیر تغییرات در ساختار استخوان
    4 روند جوان سازی صورت
    5 رویه
    6 همچنین ببینید
    7 مرجع
    8 مطالعه بیشتر

ارزیابی بصری از جوان بودن صورت

درک بصری انسان به دلیل حساسیت و دقت در برآورد سن درک شده ما از طریق تشخیص الگوی فوری ویژگی های صورت قابل توجه است. غالباً ، چهره های انسان با تفاوت قابل ملاحظه ای در هندسه و شکل ظاهری صورت مشاهده نمی شوند که دارای سنین مختلف هستند. این مکانیسم هنوز کاملاً درک نشده است ، اما ممکن است رابطه ای با تغییرات ظریف در ساختار استخوان صورت در زیر وجود داشته باشد. [1]
نسبت طلایی

تقارن صورت با زیبایی درک شده رابطه مستقیمی دارد. یک روش راهنمایی برای جوان سازی صورت و تعادل تقارن صورت از طریق استفاده از نسبت طلایی است. [2] هنرمندان و معماران از این نسبت استفاده کرده اند تا آثاری را ایجاد کنند که برای چشم دلپذیر باشد. [3] طب زیبایی و تکنیک های جوان سازی صورت این روش ریاضی را برای ترمیم و تقویت صورت صورت پذیرفته است. [4]
تأثیر تغییرات در ساختار استخوان

تحقیقات جدید نشان داده است که تأثیر تغییرات در اسکلت صورت با افزایش سن بر بروز پیری ، به ویژه در ناحیه میانی صورت و قسمت تحتانی مدارهای اطراف بینی است. مطالعه کمی با اسکنهای CAT از چهره زن و مرد در براکت های سنی نشان داد که میزان قابل توجهی از بین رفتن بافت استخوانی در این مناطق با افزایش سن وجود دارد و منجر به تغییر در زاویه ها ، طول و حجم و همچنین کاهش فاصله بین آنها می شود. چشمها. [5] این فرضیه مطرح شده است که ایجاد چروک پوست و چروک پوست ممکن است نه تنها به دلیل از بین رفتن بافت نرم و چربی ، بلکه به دلیل جمع شدن استخوان باعث ایجاد اضافی از پوست شود که دیگر انعطاف پذیر نیست. بسیاری از تظاهرات صورت پیری منعکس کننده اثرات ترکیبی از گرانش ، جذب پیشرونده استخوان ، کاهش خاصیت ارتجاعی بافت و توزیع مجدد پرکاری زیر پوستی است. [6] تکنیک های جدید جوان سازی صورت ممکن است این یافته ها را در نظر گرفته و استخوان های از دست رفته در فرآیندهای پیری را ترمیم کند. [7]
روند جوانسازی صورت

طبق آمار انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ، در سال 2013 بیش از 133000 عمل جراحی صورت و نزدیک به 216000 عمل جراحی پلک در ایالات متحده انجام شده است که شش درصد افزایش نسبت به سال 2012 دارد. روشهای جوان سازی صورت بیشترین رشد را تجربه کردند ، زیرا سال 2013 بیشترین تعداد بوتولینوم را نشان داد. تزریقات توکسین نوع A تا به امروز ، با 6.3 میلیون تزریق. [8] روند صعودی قابل توجهی در تعداد روشهای جوانسازی صورت پیش بینی شده است ، [9] و می تواند ناشی از عوامل زیر باشد:

    مردان نیز با افزایش تعداد شروع به انجام این روشها کردند.
    تأکید بر تصویر جوانی توسط رسانه های جمعی و مد؛
    افزایش تعداد سالمندان که از سلامتی و تأثیر مالی برخوردار هستند در سنین بالاتر
    کاهش هزینه های عمل جراحی و سایر روشهای زیبایی ، آنها را در دسترس همه قرار می دهد

با این حال ، در حالی که روشهای جراحی هنوز هم برای دستیابی به پیشرفت چشمگیر ترجیح داده می شوند ، روند فعلی به سمت روشهای کم تهاجمی مانند تزریقی (بوتاکس ، پرکننده) و درمانهای پوستی با لیزر است. در حالی که این درمانها به نتایج موقتی می رسند ، به دلیل کاهش هزینه و دوره بهبودی کمتری تمایل به ترجیح آنها دارند. [10]
رویه ها

این مقاله در قالب لیست است ، اما ممکن است به عنوان نثر بهتر خوانده شود. در صورت لزوم می توانید با تبدیل این مقاله کمک کنید. راهنما در حال ویرایش است. (فوریه 2020)

روشهای جوان سازی صورت می تواند شامل شود (اما محدود نمی شود):

    تزریق بوتاکس
    لایه برداری شیمیایی
    تزریق کلاژن
    طب سوزنی زیبایی
    تزریق پرکننده پوستی
    الکتروتراپی
    رنگ آمیزی صورت
    Fraxel
    الكتروداسيون ترانس درمال ريز موج
    میکرودرمابراسیون
    فوتوجوانسیون
    جبران مجدد لیزر
    لیزر Nd: YAG
    آرایش دائمی
    روش ماتریس فیبرین غنی از پلاکت

منبع : https://en.wikipedia.org/

عمل گرا...
ما را در سایت عمل گرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دکتر عمل گرا amalgara بازدید : 189 تاريخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 ساعت: 23:33

فناوری لیزر SHR (IPL)
دستگاه SHR
معرفی لیزر فناوری فوق العاده موهای زائد (SHR) - یک روش انقلابی جدید برای رفع موهای دائمی که عملا بدون درد و عوارض جانبی است. در مقایسه با سایر روش های لیزر و IPL با اندکی تاریخ ، SHR درمان های سریع تر ، ایمن تر و بدون درد را برای مشتری ارائه می دهد.
مو بدون درد

اکثر فن آوری های موزدایی با لیزر IPL معمولی از مقدار زیادی گرما برای از بین بردن فولیکول های مو و اطمینان از کاهش دائمی استفاده می کنند. از طرف دیگر ، لیزرهای SHR IPL چندین شلیک اما در ژول های پایین شلیک می کنند. این روش جدید به آرامی فولیکول های مو را گرم می کند و باعث ایجاد احساس سوزن سوزن شدن می شود - برخی از مشتریان آن را با یک ماساژ گرم مقایسه می کنند. فناوری In-Motion by با جابجایی قطعه دست روی پوست درمان شده استفاده می شود که به راحتی کلی احساس شده توسط مشتریان در طول درمان های کاهش مو کمک می کند.
انواع مو ، انواع پوست ، در تمام طول سال

تکنیک و تکنیک های منحصر به فرد لیزر مورد استفاده در SHR IPL ، همه نوع مو و پوست را برای این درمان مناسب می کند. SHR IPL همچنین یک روش جذاب برای رفع موهای زائد برای افرادی است که نمی خواهند از آفتاب دور شوند ، به این معنی که درمان های کاهش مو در تمام طول سال قابل انجام است. SHR IPL با استفاده از گرمای کم ، میزان گرمای جذب شده توسط پوست را کاهش می دهد ، بنابراین درمان بر روی پوست برنزه انجام می شود. SHR IPL Technology برای موهای سبک و سفید ایده آل است.
برای بهترین نتایج برای موهای زائد

بسته به منطقه ای که به SHR احتیاج دارد ، توصیه می کنیم مراجعان ما در فواصل چهار هفته 6-10 درمان داشته باشند. درمان های ریزش مو در چهار فواصل هفتگی این اطمینان را حاصل می کنند که ما در چرخه رشد مجدد طبیعی بتوانیم موها را در زمان مناسب هدف قرار دهیم. با پایان روند ، فاصله بین درمانهای کاهش مو ممکن است به دلیل کند شدن چرخه رشد مجدد تا 6-8 هفته افزایش یابد.
مناطق درمان با لیزر SHR IPL

SHR IPL
سؤالات متداول

آیا این امن است؟ IPL لیزر موهای زائد محبوب ترین روش های زیبایی شناسی است که در سراسر جهان انجام می شود. درمان های لیزر SHR IPL کاهش موی ایمن و مؤثر مو را برای میلیون ها نفر در سراسر جهان فراهم کرده است. از آنجا که لیزرهای SHR از تنظیمات IN-MOTION ™ و گرمای پایین استفاده می کنند ، ما بر خلاف هر روش لیزر موهای زائد دیگر می توانیم ایمنی ایجاد کنیم.

آیا موهای من دوباره رشد می کند؟ موهای فعال که با SHR درمان می شوند نباید رشد کنند. هنگامی که یک فولیکول مو آسیب دیده ، نمی تواند مو رشد کند. با این حال ، فولیکول های مو که در مرحله رشد فعال نبودند ، نیاز به درمان دارند. همچنین برای بعضی از بیماران دو سال پس از درمان اولیه به دلیل تغییرات هورمونی ، لمس پیوند غیر معمول نیست.

آیا نیاز به تنظیم وقت مرخصی از کار برای درمان دارم؟ درمان با لیزر SHR IPL هیچ زمان کمتری ندارد و نیاز به زمان ریکاوری ندارد. شما می توانید یک معالجه داشته باشید و سریعاً به سر کار و سایر فعالیتهای عادی برگردید.

چرا به 6+ درمان نیاز دارم؟ رشد مو در 4 مرحله انجام می شود: آناژن زودرس (رشد موهای اولیه) ، آناژن (رشد مو فعال) ، کاتاژن (رگرسیون) و تلوژن (استراحت ، رشد نمی کند). لیزر موهای زائد فقط روی مرحله آناژن (موهای فعال در حال رشد) تأثیر می گذارد. بنابراین ، تقریباً بیست و پنج درصد موها با هر درمان برداشته می شوند. بنابراین چند درمان برای اینکه موهای زائد بدون مو باشد لازم است.

عمل گرا...
ما را در سایت عمل گرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دکتر عمل گرا amalgara بازدید : 222 تاريخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 ساعت: 23:34

مقایسه لیزر دایود و الکساندریت کدام بهتر هستن ؟

لیزر دایود در مقابل لیزر Alexandrite - بهترین عملکرد را از آن کدام است است؟

با پیشرفت تکنولوژی لیزر موهای زائد که به سرعت بهبود می یابد ، تکنیک های جدید و انواع لیزر در حال بازی هستند.

در حالی که لیزر موهای زائد در حال حاضر مورد تأیید FDA برای از بین بردن موهای نیمه دائمی است ، اما تعداد درمان ها ، رنگ مو و پوست شما و لیزر مورد استفاده در طول درمان می تواند به شما در دستیابی به کاهش قابل توجه و مداوم در رشد مو کمک کند.

همه پزشکان از انواع لیزر یکسانی استفاده نمی کنند و همیشه خوب است وقتی در حال خرید روش های درمانی موهای زائد با لیزر هستید ، خود را در مورد آنچه در آنجا وجود دارد ، آموزش دهید.

در این مقاله ما به بررسی لیزرهای دایود و الكساندرایت از طریق نتیجه ی كارآزمائی بالینی می پردازیم تا تعیین كنیم كه آیا یكی بهتر از دیگری عمل می كند.
لیزر دایود در مقابل لیزر Alexandrite - بهترین عملکرد کدام است؟
تفاوت بین لیزرهای دایود و الکساندریت چیست؟
لیزر دایود
الكساندريت ليزر
یافته های مطالعه بالینی
نتایج مطالعه
نتیجه
تفاوت بین لیزرهای دایود و الکساندریت چیست؟

هر دو نوع لیزر معمولاً برای لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرند ، این دایود کمی جدیدتر از Alexandrite است.
لیزر دایود

لیزر دایود در طول موج 800 یا 810 نانومتر عمل می کند. این طول موج طولانی تر امکان نفوذ عمیق تر به پوست را فراهم می کند ، از لحاظ نظری از ملانین در اپیدرم پوست جلوگیری می کند و بنابراین مستقیماً فولیکول مو را هدف قرار می دهد.

در تئوری ، طول موج طولانی تر از جلوگیری از آسیب دیدگی پوست و تغییرات رنگدانه ای که می تواند با انواع لیزر کوتاه تر اتفاق بیفتد ، جلوگیری می کند. لیزر دایود در موهای درشت و تیره عملکرد خوبی دارد و برای موهای کمر یا بیکینی انتخاب خوبی است.
الكساندريت ليزر

Alexandrite در طول موج 755nm ، طول موج کوتاه تر از لیزر Diode عمل می کند ، و به طور موثری برای لیزر موهای زائد در انواع پوست I-IV استفاده شده است.

طول موج کوتاه تر باعث می شود که از نظر تئوری درمان بر روی پوست های سبک تر از پوسته های تیره اثر بیشتری داشته باشد. الکساندریت با اندازه بزرگتر خود می تواند نواحی بزرگتر را به سرعت پوشش دهد ، بنابراین بهترین انتخاب برای مناطق بزرگتر مانند پشت یا قفسه سینه است.
مردی که دارای لیزر موهای زائد در پشت است
یافته های مطالعه بالینی

در حالی که هر دو نوع لیزر معمولاً بر روی انواع پوستی از I-IV استفاده می شود ، ما می خواهیم دریابیم که آیا اثبات وجود دارد که یکی از نتایج مؤثرتر از دیگری باشد.

ما یک کارآزمایی بالینی با عنوان اثر طولانی مدت لیزر دایود 808 نانومتری اسکن خطی برای برداشتن مو را در مقایسه با لیزر اسکن شده Alexandrite بررسی کردیم تا ببینیم نتایج طولانی مدت درمان با هر لیزر چه نتیجه ای خواهد داشت.

این به ما کمک می کند تا تعیین کنیم که آیا یک روش بهتر از روش دیگر است یا خیر.

جزئیات تست

    به منظور بررسی اثربخشی طولانی مدت هر دو لیزر Alexandrite و Diode ، 31 بیمار (زن و مرد) با انواع پوستی از I تا IV در مقیاس Fitzpatrick تحت درمان منظم با هر دو نوع لیزر قرار گرفتند.
    بیماران 6 تیمار با فواصل 4 هفته تا زیر بغل دریافت کردند.
    زیر بغل راست با لیزر 755 نانومتر الكساندریت تحت درمان قرار گرفت و زیر بغل با لیزر دایود 808 نانومتر به طور مداوم اسكن خطی تحت درمان قرار گرفت.
    تراکم مو قبل از درمان ، درست بعد از درمان 6 و 18 ماه پس از درمان نهایی ثبت شد.

نتایج مطالعه

کاهش معنی داری در تراکم مو برای هر دو نوع لیزر بلافاصله پس از آخرین درمان (16/72 درصد برای دایود و 30/71 درصد برای الکساندریت) بررسی شد. 18 ماه پس از درمان ، كاهش رشد مو برای هر دو نوع لیزر بسیار معنی دار بود (73.71٪ برای دایود و 90.71٪ برای الكساندریت).

در حالی که بیشتر بیماران گزارش شده قرمزی پوست و ایجاد برآمدگی قرمز در جایی که تحت درمان با لیزر Alexandrite قرار گرفته بودند ، تمام عوارض جانبی آن حداقل بوده و به سرعت از بین می رود.

50/62 درصد از بیماران ، لیزر دایود را دردناکتر از الکساندریت  نشان دادند ، اما همه بیماران توافق کردند که درد هر دو لیزر تحمل پذیر است.

نتیجه گیری از این کارآزمایی بالینی تصور می کند که هر دو لیزر الکساندریت و دایود نتایج قابل توجهی و طولانی مدت را در هنگام استفاده برای درمان موهای زائد بر روی انواع پوست از I تا IV ارائه می دهند. هر دو نوع لیزر به طور مستقیم پس از درمان و 18 ماه بعد ، نتایج مشابهی با هم دارند.
نتیجه

در حالی که درمان با لیزر Alexandrite ممکن است منجر به عوارض جانبی موقتی و بی ضرر تر (قرمزی پوست و برآمدگی های قرمز) شود و ممکن است لیزر دایود کمی دردناکتر باشد ، هر دو لیزر بعد از آزمایش بالینی نتایج قابل توجهی ارائه دادند ، نتایجی که حتی 18 ماه بعد نیز ادامه داشت. .

بنابراین می توان گفت که هر دو نوع لیزر در موهای تیره تر و انواع پوستی از I تا IV در مقیاس Fitzpatrick به همان اندازه عملکرد خوبی دارند.

اگر در این محدوده قرار بگیرید ، به احتمال زیاد تفاوت در نتایج با نوع لیزری را مشاهده نخواهید کرد.

عمل گرا...
ما را در سایت عمل گرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دکتر عمل گرا amalgara بازدید : 227 تاريخ : دوشنبه 11 آذر 1398 ساعت: 0:17